Monday, September 3, 2012

4x SOTA Jeseníky MO-001, OL-010, MO-006, OL-009


Velký Klín (vpravo) z úbočí Výrovky
Předpověď na víkend 25.-26. srpna nebyla zrovna příznívá. Snad všechny matematické modely počasí předpokládaly nějaké pršení, a to jak na sobotu tak neděli. Ale byla to poslední šance, jak ještě něco v závěru dovolené užít. Manželka mi blahosklonně poskytla volno (nebylo to nezištné, však mne to stálo nový koberec a velké šoupání nábytkem ...)
V týdnu před akcí jsem vybral cíl - Praděd, Velký Klín a Medvědí vrch, výchozí bod Videlské sedlo. Teoreticky by se to mělo zvládnout v jednom dni, alespoň na základě odhadů dle plánování pěších tras z mapy.cz, leč zdejší predikce je spíše pro Polabskou nížinu ....


Plán:
vyrazit autem v 4:00, Videlské sedlo 6:00, Praděd 8:00, Velký Klín 10:30, zpět Videlské sedlo 13:00, Medvědí vrch 15:30, konec Videlské sedlo 18:30 (cca 45km)

Skutečnost:
start 4:12, sedlo 6:20 (to auto vůbec nesvítí, když míjím protijedoucí auta končím jednou málem ve škarpě, podruhé se tak tak vyhnu vožralé bábě.

6:27, Videlsé sedlo, 930 m.n.m, parkoviště prázdné, drobně mrholí, zataženo, hřebeny v rychle letících mracíh, vyrážím po žluté směr Švýcárna


7:20, rozcestí Černík, 1200 mnm, stále mrholí , jinak docele teplo (vliv okolní teploty nebo hmotnost mého těla ??), v půli cesty jsem nabral vodu



7:53, sestup pod Malý Děd (1360m) na Švýcárnu (1300 m), mlha, větrno, horský skot



8:46, Praděd MO-001(1491m), mlha, viditelnost 50 metrů, vychřice, stožár vysílače hraje ve větru jak varhany, při pokusu obejít budovu restaurace a najít místo v závětří jsem mocným poryvem vržen zpět, uchyluji se tedy kousek pod vrchol, pod ochranu hromady kamenů


9:35, 5 QSO, víc to už nebude, reporty mizerné, anténu nejsem schopen dostat to přijatelné výšky; zatím jsem potkal (viděl) jen tři lidi


10:45 Velký Jezerník, mraky se trhají, občas slunce, potkávám půlmaratonce (??) (asi 100 lidí), beží z Červenohorského sedla přes Praděd na Skřítek (!!)
11:30 pod Velkým Klínovcem, potkávám maratónce (asi 250 lidí a furt přibývaj), ti běží až z Ramzové (???!!!!!!)
12:00 pod Velkým Klínem, 1070m,  stále neutuchající proud maratónců a maratóňkyn...



12:00 Velký Klín, OL-010 (1178m), anténa ve správné výšce, reporty dobré, dvě S2S QSO



14:00 cyklotrasa, méně lidí než na magistrále, začínám toho mít dost, dneska končím na sedle u auta, Medvědí až zítra, podle počasí, v noci  má přecházet fronta...

16:00 sedlo, vařím polévku - mám: ešus, polévku, vařič, bombu, zapalovač, leč lžíce chybí. Umění improvizace - kůra obalené PE sáčkem, přeci to sakra nebudu jíst dýmkou ..

20:00 v sedle jsem zůstal jen já a tři motorkáři (dva páni a jedna dáma), kteří se taky chystají ke spánku, dlouho do noci pak hrají vrchcáby či co

01:00 spím v autě v kufru, sklopená zadní sedadla dávají úhlopříčkou na knop přesnou délku 179cm, jen klička od okna mne tlačí za uchem; začíná pršet

06:00 předpokládaný start na Medvědí se odkládá, odhad podle radaru - bude pršet do 11:00, hodina v dešti by se dala přežit, ale bude mokrá tráva, konečná fáze je mimo značené i lesní cesty, jen pěšiny...

09:00 přestalo pršet, rychle pojísti, obléci, zabaliti a "vzhůru horníci, dólu fárejme"; ještě trochu mrholí, spodní hrana oblačnosti v 1150 až 1200 metrech

10:20 mokrá tráva pod Jeleními loučkami, ó jak jsem byl prozíravý, lžice sice nemaje, leč návleky jsem neopomenul, 1120 m

11:30 pásmo Orlíka, 970m, trochu vázne postup, otloukám trávu a nízké smrčky od raního deště, všechno je nacucaný; na chvíli vyšlo slunce

12:18 sedlo pod Medvědím, tráva osychá jen pomalu, smrčky vůbec, voda se mi už dostala do bot

12:36 Medvědí vrch MO-006 (1216m)

13:23 konec vysílání, pile-up až moc hustej, zase se zatahuje, ale pršet by dle radaru nemělo, pokrytí GSM je překvapivě dobré, před pár lety tady nebyla ani čárečka
Rozhoduji se aktivovat i Orlík, je blízko, ale nemá P150, no ale za to by ho měly mít Jelení loučky ..., takže, takže se de na věc.

14:20 Orlík OL-009

14:46 už jsem příliš unaven, snad cestou, snad nedostatečným spánkem, proto už nemohu déle snášet neukázněné chování některých stanic v pile-upu a dávám SRI QRT a vypínám stanici.(neplačte, sami jste si tím vinni)


18:00 zpět v sedle u auta - bolo to priveľa

Tak příště, 73

Kratké video z výstupu na Praděd (pak už jsem šetřil baterku v mobilu)

No comments:

Post a Comment